Thursday, December 4, 2014

פתקים מהמגירה #3


השבוע השלמתי חסכים של הרבה זמן: חברים (לא וירטואלים), ספרים ואוכל. איך נפל עלי כל הטוב הזה? פשוט מאוד! מצאתי עצמי מרותקת למיטה בעקבות ניתוח בכף רגלי, וללא כל סוג של תקשורת. בתחילה זה היה המקבוק ששווק חיים, לאחר מכן התקלקל המטען של הנייד ולפינאלה נעלמה התקשורת בבית. מכאן לשם הצלחתי לחמוק את כל הרעות האלו ולאסוף לכם כמה פתקים קטנים >>>

השבוע היה לנו את Black firday לפניו את Gray Thursday ולאחריו את Cyber Monday. שבוע קשה לאנשי כדור הארץ.

דמיינו סיטואציה דומה אצלנו בארץ (אל תלכו רחוק מדי, נניח ערב ראש השנה האחרון), צריך לקנות מתנות לכל המשפחה בנוסף יש הנחות, אז קונים יותר גם מה שלא ממש צריך, עומדים שעות בתור עם המון אנשים, באוירה של צעקות ולחץ. בנתיים בבית ילדים נשארים שוב ללא הוריהם, כעבור זמן קצר הם מקבלים פיצוי עבור הזמן האבוד - פלסטיקים חדשים, שכעבור דקותיים ימאסו בהם.










Buy nothing day, הוא אלטרנטיבה בעיקר תקשורתית (כי לא מוכרים כאן כלום נהפוך הוא), אשר מעלה לשיח הציבורי את האפשרות לנוח את שעות החג בבית, ולשחק עם הילדים, הרי כולנו יודעים שלא חסר להם כלום! (אולי קצת תשומת לב). התמונה מכאן.





נאום האופטימית: יום יבוא ותהיה אנרגיה חלופית נקייה יותר וצודקת לכדור הארץ. ביום הזה לא יהיה צורך יותר בנפט (ופצלי שמן למיניהם). ביום הזה לא יהיו יותר חומרי גלם לפלסטיק (שאריות מתהליך זיקוק הנפט) וכל הפלסטיקים יעלמו מהעולם. זה יהיה היום בו יצירתו של Design De Gema תחזיר את ההשקעה. בגדול!









אם ה- Loom Stool היה נמכר קרוב לביתי ובמחצית המחיר, בשישי השחור, חמישי האפור, או שני המקוון, אז תשכחו ממה שכתבתי למעלה. קונה! זה לא בשבילי זה בשביל ערימת הבגדים שבחדרי גם לה מגיע לנוח על גבי חומרים טבעיים ומתכלים.








עוד בענייני האפור השחור או המקוון, מגזין Domino פירגנו השבוע לעסקים קטנים ומקומיים. במותגים קטנים כאלו יש משהו אישי יותר ורגשי יותר. חפץ כזה גם אם יקר יותר, סביר שיזכה לאורך חיים ארוך יותר בבית. לדוגמא: AVO - שטיחים אשר נגזרים ונצבעים אחד אחד בעבודת יד, בעיצובה של Brit Kleinman. (הדוגמא נמצאת בברוקלין).







ואם בענייני גזירות עסקינן, השבוע הכרתי (וירטואלית) את Adam Saaks, הגוזר הוירטואוז. בת ה-6 ואני נתקלנו בו עת חיפשנו כיצד למחדש חולצות בית ספר ישנות. שתינו התמגמטנו לתוך ערוץ היוטיוב שלו, ורק למען הסדר הטוב אוסיף כי מהצד נשמעו קולות של - למה רק בנות? מבן ה-8. אם בכל זאת תרצו למחדש חולצות בית ספר ישנות לתיקים, אז השארתי כאן במגירה כמה רעיונות. התמונה מכאן.






זהו Muki  - נעים להכיר, הכלבלב החמוד של טלי בוכלר. עשוי מקרטון (חומר מתכלה), 70% חומר ממוחזר, 30% עצים שנשתלו במיוחד לייצור נייר. הכלבלב נולד מתוך פרויקט שעיצבה בוכלר במסגרת פעילותה הקהילתית במתנ"ס בזכרון יעקב, לפני כמה שנים. הוא מגיע שטוח ואתם מרכיבים אותו ומקשקשים עליו. אם אהבתם מוזמנים לבוא לכאן ולתמוך בפרוייקט.






כאן אני מדגימה דוגמנות ידיים בסדנא בחסות לדיקו בה השתתפתי באופן פעיל!
והנה המסקנות שכתבתי על הבוקר המופלא הזה:


1) מקדחה עושה אותי ממש מרוכזת
2) מסור חשמלי עוד יותר
3) מצאתי שיש ללדיקו מכשיר קטן שהוא גם מלחים (עם בדיל), גם חורט, וגם צורב, ממש הרוקטפוקט של הקראפטריות
4) הספייס של Avivit Zusman Porat מושלם לסנדאות מהסוג הזה!
5) המתלה החדש שהכנתי בעצמי, כבר הודיע לי שצריך לצבוע את מבואת הכניסה בדירתנו (אחרת הוא לא נכנס הביתה)

לעוד תמונות מוזמנים לכאן









כבר מזמן הבנתי שתיקון זה כוח! לכן בכל פעם שאני נחשפת לאנשים מתקנים או לסדנאות תיקון כמו זו של Dave Hakkens אני נפעמת. כל כך הייתי רוצה לדעת לתקן. להתחיל מסיר שנשברה לו הידית אח"כ לתקן את הטוסטר-אובן שמקצר, ולסיום להחליף זיכרון לאייפון! דייב אחריך!

סיפורם של החפצים השבורים דרך עיניו של דייב >




לסיום אספר שהיום (5.12.14) יש סיור במרכז לחינוך סביבתי בחיריה (גם בחנוכה), אז הכינו את הסוודרים הקרועים, והכנסו לכאן לכל הפרטים הנוספים.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...