Wednesday, November 26, 2014

אקס-הומלסים מעצבים חנות של קמפר




אני לא יודעת איך לספר לכם על Curro Claret בלי להשמע מתלהבת. אבל אני אנסה.

Claret הוא מעצב ספרדי רב-תחומי, ופרופסור לעיצוב תעשייתי. בפרוייקטים שלו, הוא עושה שימוש בחומרי גלם זמינים (עץ ממוחזר, רהיטים שבורים וכל טוב). בשלב הסקיצות, הוא עובד עם דגמים קטנים (אולד סקול, ולא כמתבקש עם הדמיות במחשב). הוא מעביר סדנה להומלסים (בשיתוף עם Arrels Foundation), בה הוא מלמד כיצד למחדש רהיטים ישנים. את הרהיטים אוספים המשתתפים מרחובות ברצלונה. בסיום תהליך ההכרות והלמידה שלהם, Claret מצרף אותם לעבודה על פרוייקט מסחרי של חברת הנעליים המועדפת עלי - קמפר

בקמפר מצאתי את האושר - זוג נעליים עם אימום רחב במיוחד. בשעות אלו אני מתפללת כי הניתוח שעברתי הצליח ואוכל לנעול קמפר גם עם אימום צר (על עקבים אני לא חולמת אפילו).









התמונות לקוחות מכאן, מכאן, ומכאן






בזמן התהליךClaret פיתח מחבר - משולש עשוי ברזל, אשר מאפשר את החיבור בין כל סוגי הרגליים לבין כל סוגי המשטחים. את הידע הזה הוא מוכן למסור לכל דורש (כמובן לא למטרות מסחריות). רגעי השיא של הפרוייקט הם הרגעים בהם האקס-הומלסים, התמודדו עם החלטות עיצוביות שנדרשו לקחת במהלך הפרוייקט. אם זה לא חזון אני לא יודעת מה כן.


זה הזמן לספר לעוקבים החדשים מבינכם, כי לפני שנתיים חלמתי להקים את קראפטרס, הרעיון החל מהמחשבה לחבר בין רהיטים ישנים שזרוקים ברחוב, לאנשים שהרחוב הוא סוג של בית עבורם. בחזוני ראיתי איך אותם אנשים יתקנו את החיים שלהם, דרך תיקון רהיטים שבורים. זו הסיבה שאני כל כך מתלהבת מהפרוייקט של קמפר ו-Curro Claret, מהתיקון המשותף לחברה ול"פסולת" שלה בו זמנית. ישנן הרבה אוכלוסיות שוליים בחברה שלנו, ההומלסים הם רק חלק, אך לכולם הרצון להיות שייכים, לעשות משהו תכליתי ומועיל, ובעיקר להיות מוערכים. כל כך פשוט.

הסרטון והחזון (דקה וחצי) >




TRAILER: Camper Together Curro Claret & Arrels Fundació from Raul Cuevas on Vimeo.





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...