Sunday, July 20, 2014

מבצע "צוק איתן" פינת רחוב וינדזור

רחובות תל אביב במבצע "עמוד ענן"


מבצע "צוק איתן" פגש אותי במקלט. באזעקה הראשונה אורנה אמא של מילה החליטה שכולם יורדים למטה, וכך היה. 4 אימהות, ובממוצע 14 ילדים לכל אזעקה. (כמה פעמים אירחנו ילדים מבאר שבע שעידכנו אותנו על כל האפליקציות השוות בנושא). לפני שנתיים ביום השני של "עמוד ענן" כולם פינו את המקלטים. אני זוכרת שישי אחד בו אני עוזבת את משפחתי לאזעקות ויוצאת חמושה במצלמה לרחובות העיר כדי לתעד את הבציר השכונתי שנמצא ברחובות בעקבות פינוי המקלטים. הפעם חוץ מספה אחת ושני כיסאות בימאי, הרחובות היו ריקים. אצלנו במקלט, בזמן הזה המצב כנראה רק החמיר, וכמות הג'אנק שנאספה, השאירה בממוצע 10 ס"מ רבועים לאדם. בעודנו מחכים לשמיעת ה-בום, בין קטסטרופה אחת לשניה קלטתי אותו. נחבא אל הקיר, שכבות של אבק מכסות אותו, מעליו שקית עם שמיכה ישנה ומצדדיו כמה זוגות אופנים. כיסא וינדזור! ישן ומאובק עם רגליים מחוטבות ומושלמות. בכל אזעקה שהיתה הקשר הבלתי מילולי ביננו הלך והתחזק. הוא המשיך לעלות אבק ואני דמיינתי אותו מתוקן, מחודש וזורח באור היום. היום זה קרה. הבאתי אותו הביתה ניקיתי אותו קלות והוא הואר מפוטניציאל. עכשיו רק נשאר למצוא בעל מלאכה - ארטיזן מקומי, שידע איך לתקן אותו ולהשיב לו את חייו הראויים. מכירים מישהו?





 חמישה כיסאות לפי הסדר:
<   1   >  הוינדזור האישי שלי - מחפש בעל מלאכה שיתקן אותו
<2,3,4>  Matthew Hilton Windsor Chair
<   5   >  2010 Bodging Milano

Bodging Milano הינו פרוייקט יפהפהה בו תשעה כיסאות נעשו על ידי תשעה מעצבים בשישה ימים. הם נוצרו בחיק הטבע של יער אנגלי, בסדנא שכולה על טהרת עבודת הידיים, עם כלי עבודה מסורתיים ושיטות עבודה מסורתיות הכוללות כיפוף העץ על ידי אדים, אשר חוממו באש טבעית. ממש כפי שעשו את כיסא הוינדזור המקורי.

התמונות לקוחות מכאן, מכאן ומכאן.


הסרט של פרוייקט Bodging Milano 2010 >



בימים אלו, אני ממעטת בשיחות, ממעטת בהבעת דעות, ממעטת בלייקים או בשיתופים כאלו ואחרים. כולי תקווה ותפילה שהטירוף והסיוט הללו יסתיימו במהרה. לכולם. לכולנו.

לא להתראות במקלט,
שלכם
מיכל

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...