Monday, July 20, 2015

ישן קום איל חדש



***

הפריטים שבתמונות למעלה, מתוך שיתוף פעולה משמח בין comme il faut לבין מעצבת האופנה האקולוגית, נעמי מערבי.

אם נקלעתן למצב בו אתן כבר מספר עונות לא הולכות עם פריט לבוש מסוים, אבל גם לא מסוגלות להעביר אותו הלאה למחסני ויצו - מערבי היא הכתובת! היא מתבוננת, מקשיבה, מפרקת ומרכיבה מחדש פרשנות אחרת לבגד האהוב, הופכת אותו לפריט לבוש עדכני העוטף את הלובש אותו ברגש הקודם. מכנסיים של חבר אהוב שהופכות תחת ידיה לג'קט, או שמלה עם זיכרון נעים שהופכת ללהיט.

את כישרון המיחדוש היא ירשה מאביה. היא נוהגת לספר שבית ילדותה בהולנד, היה מלא בגופי תאורה ופרטי ריהוט ממוחדשים, מעשה ידיו. זו היתה דרך הביטוי שלו, מלאה בהומור ובחשיבה מחוץ לקופסה.

לכן, כש comme il faut, רצו להחזיר לחיים פריטים שנכנסו לתרדמת חורף במחסניהם, היה זה טבעי לצרף את מערבי למהלך המתמודד עם סוגיות סביבתיות. הדרישות הטובעניות של עולם האופנה, מיצרות קולקציות חדשות מדי עונה, כך שפריטים רבים שצעדו על המסלולים, ופריטים במידות קטנות מדי או גדולות מדי, מתרבים ונשארים יתומים על הקולבים.

בקולקציה הנוכחית - "קימוטים וקפלים" מערבי עיבדה ועיצבה מחדש חצאיות, שמלות, חולצות מכופתרות, גופיות ומכנסיים תוך התמקדות ועבודה על פליסה וקימוטים. זוהי תחילתה של ידידות מופלאה ותחילתו של ליין קבוע, שילווה את המותג בעונות הקרובות. בכל עונה תיבחר קבוצת פריטים שנותרו מעונות קודמות ומהם יעוצבו מחדש סדרות קטנות שמהוות עיבוד של פריטים קיימים.

לרוב, מעצבי אופנה מתחילים מהסוף, קובעים את התוצאה - איך יראה הבגד, וגוזרים את כל השלבים בתהליך עד לקבלת התוצאה המדויקת. מערבי עובדת עם מה שיש, חומר ורגש, מוסיפה, מעבדת, מחסירה. עבודתה עם הבד, מזכירה תהליך של אמן עם הקנבס.

יחד עם זאת, כחלק מהרצון שלה למצוא את שביל הזהב בין האמנות והעיצוב, בנוסף לשיתוף הפעולה עם comme il faut, עובדת מערבי, יחד עם שותפתה אילת גוטמן בן שחר, על קולקציה-סדרה, בתוכה תתן נגיעות אישיות ושונות לכל 3-4 פריטים, מעין חותמת אמן על פס הייצור.

***

התמונות העליונות מתוך הקולקציה המשותפת, צולמו על ידי שני סקרלט קגן.
תמונות הקולאג' הבאות, של דגמים נוספים של מערבי, צולמו על ידי איריס ברעם (גם אותם ניתן למצוא בחנויות הדגל של comme il faut).

***






החולצה שגרמה לי להתאהב בנעמי מערבי. התמונה שאולה מדף הפייסבוק שלה



מכנסיים אהובות מוחדשו לג'קט (למצולמת אין קשר לכתוב, ועברו כבר 3 שנים מאז שפגשתי אותה במקרה בסטודיו של מערבי)


ככה נראים דפי השראה על שולחן העבודה של מערבי
תמונות ומילים על הקיר בחנות של מערבי, במתחם נוגה, יפו





***

עם קשר ובלי קשר עבודה אחת שאהבתי השבוע:

katamon, תמר לב, חבורת הטושים



2 comments:

  1. ואווו, איזה מגניב. אחלה פוסט, נהדר להכיר דרכך עבודות לא שגרתיות של מעצבות ישראליות. מעולה

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...